Sonbahar sadece havalara değil, saçlara da geldi

Yakala saçından tut hayatı, çevir yüzüne

Sonbahar sadece havalara değil, saçlara da geldi. Kimi dökülür, kimi yıpranır. İyisi mi siz önleminizi alın, çeşit çeşit tariflerimizle saçınızı baştan yaratın. Zira saç dediğin evrenin antenidir Saçlarımız güzellik ve çekiciliğin önemli aksesuarı olmanın yanısıra kadınların sağlığını da, asaletini de gösteren önemli bir unsurdur.

Tarih boyunca kadınların saçları büyük bir öneme sahip olmuş. Ama bugün kadın saçının gücü hakkındaki bilgiler kayboluyor.

Sonbaharda saç problemleri başlar. Kiminde saç dökülmesi olur, kiminde kırılgan ve cansız görünüm oluşur, kiminde de kaşıntı ve pullanma meydana gelir.

İşte o zaman önlem almaya başlarız. Ama doğrusu şu ki; saç bakımı her daim olmalıdır.

Ta eskilerden bu yana saçlarımızla ilgili duyduğumuz şeyler vardır, bazılar hemen size de tanıdık gelecek: Neden gebelik sırasında saçlar kesilmez? Neden camiye, kutsal tapınaklara başörtüsüz girilmez? Neden uzun saçları toplamadan dışarı çıkılmaz, ayıp sayılırdı? Neden saçlarımıza kına sürerken dua okunur? Neden saçları yıkadıktan sonra soğuk havaya çıkılmaz?

Kadın saçı evrenle adeta anten gibi bağlantılı. Uzun saçlar kozmik bilgi ve sezgi erişimini sağlamakta. Ayrıca kadın saçı eski çağlarda kutsaldı ve özenerek bakım yapılırdı. Eskiden anneler kızların saçına kimseyi dokundurmazdı, nazar olur diye. Ki hâlâ bunları duyuyoruz. Masallarımızı hatırlayalım. Cadıların saçları hep uzunmuş, çünkü tüm güçlerini saçlarından aldıkları anlatılırdı masallarda... Ama bir kahraman gelip onun saçlarını dipten keserek gücünü de almış olurdu.

Eskiden ben de saçımı bu kadar önemsemezdim. Her hafta farklı renge boyardım, farklı farklı kesimler yapardım ve sadece bir hafta mutlu olurdum, çünkü uzun ve doğal rengini özlemeye başlardım. Şimdi saçıma zaman ayırarak bakımını eksik etmiyorum ve saçlarımda olumsuz bir değişiklik görürsem hemen doktora gidiyorum çünkü bu aslında sağlığımda bir problem olduğu anlamına gelir.

Bir araştırmada küçük çocuklara resim dersinde annelerinin resmini çizme görevi verildi ve tüm çocuklar annelerini uzun saçlı çizdi. Okula gelen kısa saçlı anneler bile buna şaştı. Zira çocuklar annelerini uzun saçlı görmek ister.

Şimdi sizi fazla yormadan güzel ve parlak saçlara sahip olmak için denenmiş ve en çok yorum almış tariflerime başlıyorum. İyi ve verimli bir toprakta çok güzel çim yetişir. İnsan vücudunu toprağa benzetirsek eğer; toprak sağlıklı ise, orada her şey yetişir. Eğer vücudumuz sağlıklıysa saçımız da sağlıklı olur. Saç dökülmesinin çok nedeni var: Troitler, stress, kan ve demir eksikliği, genetik, yanlış ürün kullanma, fönle fazla kurutma ve kimyasal işlemler.

Ciddi sorunlarınız yoksa tavsiyelerimin size de faydası olacaktır...

Biraz havuç biraz da limon, böyle canlanır saçlar

» Birinci adım: Aç karnına sabah bir litre suya bir limonun suyunu sıkın ve bir tatlı kaşığı tuz ilave edin ve bu suyu içmeye çalışın. Bu işlemi vücut temizliği yani detoks için yapalım. Mideniz bulanacaktır, hemen zıplamaya başlayın ki su bağırsağa insin. Beş dakika sonra bu bulantı geçer. Karaciğer daha güzel çalışmaya başlar. Deriniz canlanır ve saç dökülmesi engellenir.

» İkinci adım: Detoks sonrası yağsız pişmiş pirinç yoğurtla midenizi rahatlatır ve sonra ısırgan çayı tüketebilirsiniz. Bu işlem ayda bir defa çok faydalı olmaktadır.

» Üçüncü adım: Bir litre gül suyuna bir tane acı süs biber ilave edin, içine bir kereviz doğrayıp atın, iki yemek kaşığı bal ilave edin ve bir hafta karanlık yerde bekletin. Haftada iki defa 40 dakika saç diplerine sürün. Bitkisel şampuanınızla yıkayın. Bu işlemi 20 defa yapmanız yeterlidir.

» Dördüncü adım: 200 gr. ceviz içi kıyılmış, 200 gr. kayısı kurusu kıyılmış, 200 gr. karabuğday çiğ haliyle öğütülmüş 400 gr bala karıştırın, hemen tüketebilirsiniz. Günde iki defa bir yemek kaşığı yeterli olur.

» Beşinci adım: Betakeratin saç sağlığında önde gelen maddedir. Saça parlaklık verir. 1 bardak havuç suyuna 1 çay kaşığı mısır yağı ilave edin ve haftada 3 defa tüketin.

» Altıncı adım:
Dört limonun kabuğunu soyun, suyunu 100 gr. Ayçiçeği yağına koyun ve ocakta ısıtın. İyice sıcak olduktan sonra kabukları da ilave edin; ocakta 5 dakika kahve gibi fokurdasın. Bu arada içine biberiye ve kekik dallarından birkaç tane ilave edebilirsiniz. 24 saat kalsın ve süzün. Haftada bir iki defa saçlara banyodan önce sürün ve 40 dakika bekletin. Faydalarını ilk uygulamadan görmeye başlarsınız...

0 yorum:

Yorum Gönder