ASTIMA (BRONŞİT) İYİ GELEN BİTKİLER




Astım ( bronşit ) ve Astım Krizi Nedir?

Astım son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz rahatsızlıkların başında geliyor. Genellikle çocuklarda görülen astım, tedavi edilmediği takdirde erişkinlik çağına kadar devam eden nefes darlığı ve öksürük nöbetleri şeklinde görülmektedir.Solunum yollarının iyice daralması sebebiyle nöbet esnasında kandaki oksijenin azalması ve karbondioksit miktarının artmasıyla morarma da görülebilir.

Astımlı bünyeler oldukça hassas bir yapıya sahiptirler. Bu nedenle ne tür bir astım olduğu bilinmeli ve ona göre gerekli tedbirler alınmalıdır.

Astım bazı kişilerde çevreden kaynaklı yani dış etkilerin sebebiyle olabilir. Bu dış etkilerin başında ise; polen ve toz alerjisi gelmektedir. Bahar aylarında artan polen ve diğer bir etken olan tozun solunum yollarına girerek bronşları daraltması ile tekrarlayan nöbetler görülebilir. Bu astım çeşidine sahip kişilerde genetik olarak astıma meyil tesbit edilmiştir.

 Bir başka astım çeşidi de bünyevi astım olarak kendini gösterir. Bu çeşit astımı olan kişilerde genetik hiçbir yatkınlık yoktur. Genellikle 40 yaş üstü kişilerde birden görülmeye başlar ve çıkış nedeni tam olarak belli değildir.

Diğer bir astım sebebi de iş nedeniyle ortaya çıkmaktadır. Yoğun çalışma sebebiyle bronşlarda ndaralma oluşur ve astım nöbetleri başlayabilir.

Astım ( bronşit) Belirtileri Nelerdir?

En belirgin özellikleri arasında nefes darlığı gelmektedir. Nefes verirken daha fazla zorluk çekilir ve kuru bir öksürük ile birlikte gıcık şeklinde devam edebilir. Solunum esnasında hırıltı gelir ve nefes darlığı sebebiyle morarma görülebilir. Boğazdan balgam sökülmesiyle hasta rahat nefes almaya başlayabilir ve öksürükte bu rahatlama sonucu kesilir. Yatmaktan ziyade nöbet esnasında oturmak hastayı biraz daha rahatlatarak nefes almasına yardımcı olur.

 Astımlı hastaların yanında sigara içilmemesi, yün gibi toz oluşturabilecek şeylerden uzak durulması, ev tozunun sürekli temizlenmesi ve evcil hayvan beslememesi gereklidir.

Astım ( bronşit ) Tedavisinde Bitkilerin Faydaları

  • Zencefil, üzüm çekirdeği tozu,çekilmiş çörek otu, polen karışımından bal veya pekmeze katılıp macun yapılır ve sabah aç karnına olmak üzere günde 3 yemek kaşığı yenilebilir.
  • 1 litre suya 5 karanfil,2 tarçın, 3 zencefil, 5 karabiber, 1 tutam ısırgan otu ve 1 tutam ayva yaprağı konularak 10 dk.kaynatılır. Yarım saat demlenmesi beklendikten sonra süzülür ve günde 3 bardak olarak içilir, İçerken biraz ılıtmak etkisini daha iyi göstermesi açısından yararlı olacaktır. İsteğe göre bal ve limon ile tatlandırılabilir.


  • Bir bardak kaynar suyun içerisine bir tutam ısırgan otu atılır 10 dk.demlendikten sonra süzülerek tüketilebilir. Nefes açıcı özelliğe sahip olan çay, solunum yollarındaki tıkanıklığı açarak rahatlama sağlar. Günde 3 bardak tüketilmesi faydalı olacaktır.
  • Bir bardak kaynar suyun içerisine öksürükotu, sinirliot ve kekik karışımından azar azar katılarak demlenebilir ve günde 3 bardak ılık olarak içilebilir.
  • 1 bardak kaynar su içerisine bir tutam ayva yaprağı konularak 10 dk. demlenir ve günde 3 bardak olarak tüketilir.
  • 1 bardak kaynar suyun içine 1 tatlı kaşığı nane atılarak 5-7 dk. demlenir. Günde iki bardak içilmesi yeterlidir.
  • Bir yemek kaşığı bala bir limon ve bir çay kaşığı zencefil katılarak sabahları aç karnına 1 yemek kaşığı yenilebilir.
  • Ayrıca ıhlamur, zencefil, zerdeçal, tarçın, karanfil ve bir tutam hibisküs katılarak 15 dk. kaynatılır. Süzülerek günde 3 bardak ılık olarak içilebilir. Dilenirse limon ve bal ile tatlandırılabilir.
Kahve,çay ve kakaonun uyarıcı ve bronşları açıcı etkisi vardır. Fazla olmamak şartıyla tüketilebilir. Ayrıca papatya ve kekik yaprakları kaynatılarak buharına durmak bronşları rahatlatır ve rahat nefes almayı sağlar.





0 yorum:

Yorum Gönder